Som en pannkaka mitt i pannan

*KLATCH*

Ja nu var det inte så, men ibland kan vissa kommentarer kännas så. Det är liksom så onödiga kommentarer men som gör lite sådär ont. Egentligen inte väldigt mycket ont så direkt…utan något som sätter sig lite, som man går och grubblar på och då börjar det göra ont.

Fast egentligen gjorde denna kommentaren ont direkt, det var inte vidare genomtänkt av personen det kom ifrån. Jag har några komplex, ja dom är faktiskt inte många men några har jag. Och ett av dom är att jag har mellanrum mellan mina framtänder. Det är inget som jag haft i hela mitt liv inte ens i tio år, utan det har sakteliga kommit så smått. Jag är inte särskilt stolt över det utan tvärtom och faktiskt så har det oroat mig lite.

Tänk liksom om det är början till någon tandlossning eller något. Jag minns för många år sedan när jag fick opererat bort alla mina visdomständer, sa tandläkaren till mig att det kommer vara en fördel för mina tänder som är så extremt täta, det kommer så småningom, flera år framåt lätta på trycket liksom. Det är kanske det som hänt nu dårå…men hur tar jag reda på det? Jag som är sjukligt tandvårdsrädd och dessutom ganska pank så det lär kännas alldeles för mycket i plånboken. Usch!

Nåja, innan jag börjar spåra ur…det var där kommentaren föll som ni säkert förstår. Det behövde jag inte alls ikväll!

Over and snart tandlös…

Ett svar to “Som en pannkaka mitt i pannan”

  1. liriwi Says:

    Ibland förstår jag mig inte på personer som mot alla odds ska vara ärliga med allt dom tycker. Visst förespråkar jag rakhet o ärlighet, men många tänker enbart på sig själva när ”ärligheten” poppar på.
    När det gäller dina tänder tycker jag det är sexigt o speciellt! Tråkigt att du känner så, jag tycker du är ursnygg i det.
    Men jag vet vad du menar fullt ut, folk tycker sig få tycka vad dom vill om min röst o att jag pratar ” lite” högre än alla andra.. Dock har jag många komplex tyvärr.. Men det är ett stort komplex som följt mig hela livet!
    Sträck på dig vännen! Du är snygg o sexig med din glugg.. O det gör dig speciell! Kraaam Lindha

Lämna en kommentar